رژیم های فشرده ی کوتاه مدت را رها کنید

بیشتر مردم می‌دانند رژیم‌های سخت و کوتاه‌مدت (مثل رژیم‌های یک ماهه و چهل روزه) فایده ای ندارند و فقط باعث می‌شوند وزن شما مرتب کم و زیاد شود. اما مشکل این نوع رژیم‌ها فقط این نیست که ما را به‌صورت دائمی لاغر نمی‌کنند. این رژیم‌های گه‌گاهی که به رژیم‌های یو-یو مانند معروفند؛ سلامت افرادی که مشکلات قلبی-عروقی دارند را تهدید می‌کند.

در پژوهشی که در ژورنال New England منتشر شده، پژوهشگران داده‌هایی از ۱۰۰۰۰ نفر با مشکلات قلبی را بررسی کردند. همه‌ی شرکت‌کنندگان بین ۳۵ تا ۷۵ ساله بودند و برای کاهش کلسترول دارو مصرف می‌کردند.

افراد با رژیم یو-یو ۱۱۷ درصد بیشتر حمله‌ی قلبی و ۱۳۶ درصد بیشتر سکته مغزی کردند.

پژوهشگران ۴سال این افراد را تحت نظر گرفتند. کسانی که مرتبا وزن کم و زیاد می‌کردند، مشکلات کلی سلامت داشتند. گروهی که تغییرات وزنی زیادی داشتند ۱۲۴ درصد مرگ و میر بیشتری داشتند و کسانی که وزن نسبتا ثابتی داشتند وضعیت مثبت‌تری را نشان دادند. افراد با رژیم یو-یو ۱۱۷ درصد بیشتر حمله‌ی قلبی و ۱۳۶ درصد بیشتر سکته مغزی کردند.

باید به این نکته تاکید کنیم که چرخه‌ی کم و زیاد شدن وزن واقعا پیامدهای بدی دارد. نتایج مطالعه‌ی دیگری هم نشان داد که بیشتر از یک‌سوم افراد چاق‌اند و نیمی از این افراد همیشه در تلاشند وزن کم کنند. از آن‌جایی‌که چاقی خود افراد را در معرض خطر حملات قلبی قرار می‌دهد، بنابراین عجیب نیست که افراد با مشکلات قلبی اضافه‌وزن داشته باشند.

افراد با نوسان بالای وزن معمولا آن قدر که باید وزن کم نمی‌کنند.

شاید مهم‌ترین مسئله در این پژوهش این باشد که افراد با نوسان بالای وزن معمولا آن قدر که باید وزن کم نمی‌کنند. در مقابل کسانی که رژیم‌های کندتر و پیوسته‌تری دارند موفق‌تر هستند.

source : digikalamag

منبع: TheVerge




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *