مجله خبری دنیای مجازی پوسته مجله خبری وردپرس

جنگ پیام رسان ها و پیشی گرفتن برنامه های چت از شبکه های اجتماعی

پیام رسان ها سرویس های رایگان و سریعی هستند که تنها برای چت و ارتباط ساده از طریق ارسال متن کاربرد ندارند؛ بلکه دنیای جدیدی را پیش روی کاربران قرار داده اند که به واسطه پیام رسان ها بتوانند با سایر برنامه ها نظیر مرورگر ها و جستجو در فضای وب ارتباط داشته باشند. به این ترتیب فرصت خوبی برای تماشای جنگ پیام رسان ها فراهم شده است!

با انتشار پیام رسان های مختلف و شبکه های اجتماعی متنوع احتمالا کمتر کسی وجود دارد که این برنامه ها را روی موبایل یا سایر دستگاه های هوشمند نصب و استفاده از محیط متفاوت آن ها را تجربه نکرده باشد.

برنامه های پیام رسان تا به حال ساده ترین سرویس های در دسترس برای تبادل فایل، تصویر، عکس و برنامه بوده اند. ویژگی های متمایز این برنامه ها سبب شده است که هر فردی از آن ها برای ارتباطات ساده تا رونق کسب وکار بهره ببرد.

اخیرا نیز با بهبود ویژگی های گرافیکی برنامه ها محیط جذاب تری برای کاربران ایجاد شده است و در حال حاضر تقریبا کسی از سیستم قدیمی sms برای ارتباطات روزمره خود استفاده نمی کند.بلکه جنگ پیام رسان ها کاربران را به نصب برنامه های چت سوق می دهد.

رقابت داغ و گسترده پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی مختلف بررسی های زیادی را به دنبال داشت. بررسی هایی که نشان داد آمار کاربران 4 پیام رسان مطرح و محبوب در حال حاضر از 4 شبکه اجتماعی برتر بیش تر است!

در دنیای برنامه ها و اپلیکیشن های موبایل نیز دانلود و نصب پیام رسان ها از بقیه بیشتر بوده است. اطلاعات زیادی در بررسی های صورت گرفته به دست آمد و آمار جالب توجهی نیز پیرامون استفاده از پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی در جنگ پیام رسان ها منتشر شد.

با توجه به نکات گفته شده بر آن شدیم تا به بررسی جنگ پیام رسان ها و پیشی گرفتن برنامه های چت از شبکه های اجتماعی طبق آمار منتشر شده بپردازیم. این مطلب را در viwo از دست ندهید.

رقابت شبکه های اجتماعی و برنامه های چت در جنگ پیام رسان ها

Messaging apps are now bigger than social networks

شاید در نگاه اول استفاده از عبارت “جنگ پیام رسان ها” چندان مناسب نباشد؛ اما اگر فرض کنیم تمام شبکه های اجتماعی نوعی پیام رسان (پیام رسان تصویری نظیر اینستاگرام) هستند به سادگی مفهوم این عبارت را درک می کنیم.

آمار مقایسه کاربرد شبکه های اجتماعی و برنامه های چت

چنانچه که گفته شد کاربران برنامه های چت از شبکه های اجتماعی پیشی گرفته اند. جالب توجه است که بخش عمده ای از این کاربران را نوجوانان و جوانان تشکیل می دهند؛ افرادی که اهداف طلایی برندهای مختلف برای تبلیغ در این شبکه ها هستند.

BI Intelligence یا هوش تجاری نگاهی به وسعت بازار پیام رسان ها و فرصت های کسب درآمد از این طریق انداخته است و تحلیلی کاملی در زمینه جنگ پیام رسان ها منتشر کرده است:

  • پیام رسان های موبایل یا برنامه های چت گسترده هستند. بزرگ ترین سرویس پیام رسان موجود به صورت ماهانه میلیون ها فعالیت را ثبت می کند. عوامل رشد استفاده از این برنامه ها قیمت کم برای تبادل داده، اجرا در انواع دستگاه ها و ویژگی های جذابی است که اخیرا اضافه شده است.
  • امکانات برنامه های چت فراتر از آن چیزی است که با شنیدن اسم آن ها به گوش می رسد. همین موضوع> انقلاب بزرگی در استفاده از برنامه های چت ایجاد کرده است و سبب شده است در جنگ پیام رسان ها از شبکه های اجتماعی پیشی بگیرند.
  • برخی از برنامه های چت آسیایی نظیر ویچت و لاین توانسته اند با راه های خلاقانه ای ارتباط کاربران را ساده تر و نزدیک تر کنند. این استراتژی سبب کسب درآمد عظیمی برای این شرکت ها شده است. بیراه نمی باشد اگر بگوییم ربات های چت به فرمانروایان جدید و قدرتمند قلمرو اینترنت تبدیل شده اند

اهمیت نفش سرمایه گذاران

سرمایه گذاری های انبوهی از طرف شرکت های رسانه ای و بازاریابی نظیر فیس بوک و توییتر روی برنامه های چت صورت گرفته است. این کار سبب شده که نقش شبکه های اجتماعی کم رنگ تر شود و در عوض با افزودن نشان تجاری این شرکت ها در برنامه های مختلف پیام رسانی، سود حاصل از مشارکت برای آن ها بیشتر شود.

این تحلیل مختصر به خوبی بیانگر دلایل اصلی محبوبیت بیشتر برنامه های چت نسبت به شبکه های اجتماعی در جنگ پیام رسان ها می باشد.

بنیان گذاران مطرح شبکه های اجتماعی در جلسات خود همواره به اهمیت برنامه های چت اشاره می کنند. به عنوان مثال اخیرا فیس بوک برای کسب محبوبیت دوباره اپلیکیشن های چت جدیدی را راه اندازی کرد و اخباری نیز مبنی بر شکست دوباره اپلیکیشن عکس فیس بوک منتشر شد.

برنامه های چت 2

 

با توجه به نمودار بالا توجه شما را به گزارش تکمیلی زیر که در ارتباط با میران فعالیت کاربران و جنگ پیام رسان ها جلب می کنیم:

  •  بازار پیام رسان ها در آمریکا، قطب اصلی نرم افزارهای پیام رسانی و شبکه های اجتماعی، پر رونق تر از شبکه های اجتماعی بوده است.
  • قابلیت های مختلف پیام رسان های شرقی و غربی سبب شده است تا تفاوت زیادی نسبت به استفاده از برنامه های چت در هر منطقه دیده شود.

نظر شما چیست ؟

به نظر شما این آمار زیاد و باور کردنی استفاده از برنامه ها و پیام رسان ها امری مثبت است؟ دیدگاه خود را پیرامون تاثیر استفاده از پیام رسان های مختلف را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: hotappnews – businessinsider

 

 

 

[template id=”1077″]